CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Aku MeNuLis BuKaN KeRNa NaMa

I'M NOT WEIRD, I'M SPECIAL EDITION.... WOHOOOOO!!!!!!

Wednesday, July 6, 2011

senyum...tak perlu kata apa-apa =)

hari ni, aku kuar mkn2 dgn coursemates aku iaitu kailea, wuen dgn kak fifah kt Mc B... (bukan mc d ye)... so dalam duk suap2 makanan tu, tiba-tiba kawan aku, kailea tanye aku, pasal ape skng ni aku nmpak mcm dh kurang senyum...dye kate, time aku bt screening kt sek. keb. gong demit, klate pagi td, aku ni nmpak mcm bad mood je. sejak dua menjak ni pon, kailea kate aku mmg jarang dh nk senyum...

akibat daripada pertanyaan yg lemah gemalai tersebut, aku mcm tetiba *ting* aku terpikir, mungkin sbb tu kot skng ni aku rase mcm dh xde semangat nk bt screening, ape yg lebih teruk, aku rase mcm dh xde minat utk jd seorang speech pathologist... betol la kate org, kalau kte kurang senyum, keadaan fizikal kita pon akan tunjukkan perkara yg sama contohnya xde semangat nk bt keje, mudah give up... atas kesedaran yg tidak disangka-sangka itulah menyebabkan aku fikir yg aku patut berubah... buangkan sume tenaga negatif supaya diri kita menjadi positif. senyum selalu walaupon kita dlm kesukaran, supaya fizikal kita turut tersenyum...=)...

mulai saat ini, aku akan cuba utk menghappykan diri sendiri bermula dengan senyuman supaya hari kita sentiasa indah. apa yg lebih penting, aku dapat mewujudkan suasana yg ceria bersama patient-patient aku kt klinik....moga-moga, aku akan sentiasa bersemangat utk grad n menjd seorang speech pathologist yg  berkaliber... amin... so, sama2 kita mulakan hari dengan senyuman.. senyum, tak perlu kata apa-apa..



sebelom dpt kesedaran (hari rabu)


hari khamis
hari jumaat

hari sabtu

hari ahad

hari isnin
hari selasa dan hari-hari seterusnyaaaa
okehhh, adiooosssss.... senyum tak perlu kata apa-apa

No comments:

Post a Comment