CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Aku MeNuLis BuKaN KeRNa NaMa

I'M NOT WEIRD, I'M SPECIAL EDITION.... WOHOOOOO!!!!!!

Monday, February 21, 2011

planning sempena cuti sem 4 bulan

sekarang baru je bulan 2, tp aku dah sibok2 pikir ape nk dibuat time cuti 4 bulan tu... stdy malas...hahaha
 tp dalam kepala ni dh mmg tersedia pelbagai jenis plan...siap boleh bt esei lagi... ni ialah list yg aku nk buat time cuti plus dgn skill yg aku perlu polish dgn sekuat hati agar dpt menjadi pilihan mkcik utk dijadikan menantu....hikhik

1) nk keje...

aku dh mintak mk dgn ayah tlg usha2 tadika dkt2 rumah...kot2 ade yg nk cari assistant ke bt air ke... sbb aku amek course yg mmg ade strong rlationship dgn bdk2...so, smbil2 isi mase, leh jgk aku improve skill utk deal dgn kanak2... xde la kekok sgt bile masuk klinik... kalau xde tadika yg nk amek aku keje dgn dyorg...aku ingat nk keje dkt kedai makan mak long aku... maklong aku cakap, kalau aku keje dgn dye, dye nk bg upah rm6 satu hari...kire ok la tu...sbb dye kate nk bagi aku amek order je...tlg2 angkat pinggan ckit2...

sy cikgu na ye murid2..hihihi


2) belajar masak smpai tip top....dan bleh overcome phobia dgn minyak panas...hehehe

dalam mase cuti ni mmg aku nk praktis masak mcm2 jenis masakan....aku nk belajar masak gulai yg terbaik dan mempunyai tahap kesedapan yg maksimum..hahaha... sambil tu nk belajar bt air dgn mak aku.... bknnye aku ni mmg xreti bt air, tp aku nk biar skill bt air aku setaraf dgn mak...mak kalau bab bt air mmg sodapp... xmanis sgt, xtawar sgt,...mmg secukup rase....ramai org puji mk aku bt air...aku siap bgtaw kat mak aku lg... "mk, ina rase mk kene bukak kedai kopi ni...tp jual air je, nasik2 ni xpayah..sbb mk terer bt air je" hahaha...jahat punye anak...ni bknnye nk ckp mk aku xreti masak, cume nk cakap yg mak bt air mmg terbaeeekkk....hahaaha...

hehehee....


actually, aku ni ade sjenis penyakit takot dgn minyak panas.... kalau bab2 bt sup dgn gulai, aku mmg boleh bt lg, tp kalau bab nk kene goreng ikan, ayam, telur dgn bende2 yg kene goreng, mmg aku surrender awal2... aku mmg takot dgn minyak panas tambah2 bile ikan tu duk meletup-letup dalam kuali....abang aku si remy tu slalu je kutuk...mentang2 la dye pandai masak...siaplah kamu en. remy... abes je ina bertapa ttg ilmu masak memasak dgn mk long n mak, kte lawan masak bersame2... battle of the pan...hahahaa....


nk belajar msk smpai terer mcm chef...hehehe


3) nk pegi travelling

aku ingat, sblom aku blk bercuti kat rumah, aku nk kuar pegi melancong dgn geng single mingle aku.. dlm semingggu ke...nk jgk pegi melancong kt mane2 time aku muda2 lg... sbb time muda2 ni la kte xde byk lagi komitmen...xkan bile dh tua baru nk pegi melancong...nk berjalan pon xlarat... aku ni cameron highland pon xponah pegi....dulu mase time sekolah rendah dgn menengah dulu, ade jgk lawatan pegi KL dgn cameron highland, tp ayah dgn mk aku xkasi aku pegi...dyeorg kate aku ni budak kecik lg...parents aku takot aku demam ke hape ke, xde org nk jge....

nk pegi pulaauuuuu

4) blajar bek kete smpai terer

statement ni bknnye bermaksud aku xreti bwk kete, cume aku skng ni dah takot ckit nk bwk kete...alasannye sbb aku slalu je tgk dlm paper ade org xcident teruk2...sbb tu aku jd takot nk bwk kete...ayah aku dh cakap awal2, bile time cuti 4 bulan ni, aku kene msk latihan bwk kete scara intensif...hahaha...seram je aku dengar...hahaha...



so, nasihat drp penaja, gunakan la mase cuti sem ni dengan sebaik-baiknye...jgn bt bende yg xelok, udah le...haha

itu sajeee.....adiooossss

No comments:

Post a Comment